Voeding
Rust
Beweging

Jouw apotheek: de eerste stop voor leefstijl advies

Inspireer en ondersteun je patiënten met Yoboo rond leefstijl en preventie.

1 op 1 begeleiding

Waarom nu een partnership met Yoboo?

Chronische leefstijlaandoeningen

De exponentiële toename van chronische leefstijlaandoeningen vraagt om actie. Je beseft dat het om meer gaat dan enkel medicatie advies. Je wilt als apotheek patiënten ondersteunen naar gezondere keuzes. Echter zonder de juiste middelen en tools blijft het moeilijk om deze cruciale rol efficiënt en concreet te vervullen en je maatschappelijke impact te vergroten.

Loyaliteit

Als apotheker besef je dat loyaliteit begint met investeren in persoonlijk en kwalitatief advies, zowel aan de toog als tijdens 1-op-1 gesprekken. Jij en je team bouwen vertrouwen op door wetenschappelijk onderbouwde begeleiding te bieden aan degenen die dat nodig hebben. Dit versterkt de band met je patiënten en positioneert jullie als hun betrouwbare zorgpartner.

De extra stap

Als apotheker besef je dat steeds meer patiënten op zoek zijn naar een holistische benadering van hun gezondheid. Ze willen zelf aan de slag met hun leefstijl, maar hebben behoefte aan een betrouwbare partner die hen ondersteunt en waardevolle inzichten biedt vanuit testen in dit proces.

Meer dan 20+ apotheken vertrouwen Yoboo

Stap 1

Efficiënt verhaal via dashboard & app

Je monitort leefstijlaanpassingen tijdens 1-op-1 gesprekken via het dashboard voor apothekers en de Yoboo-app voor de patiënt.

Stap 2

Automatische aanbevelingen

We hebben een ruim aanbod aan boeken, webinars, tools en supplementen ontworpen om jou als apotheker te helpen om jouw patiënten de extra stap te laten zetten in hun zoektocht naar een gezonder en energieker leven.

Stap 3

Kennisopbouw via opleiding

12-weken programma: praktisch aan de slag in jouw apotheek.

4 Fysieke opleidingen

Leer in vier interactieve sessies hoe je de Yoboo-pijlers en energiebronnen effectief in de praktijk kan brengen.

E-learning platform

Toegang tot een uitgebreid e-learning platform met modules over de zes Yoboo-pijlers en de drie energiebronnen, zodat je deze in je eigen tempo kan leren en toepassen.

Stap 4

Marketing ondersteuning

Om bekendheid te creëren rond de nieuwe services gerelateerd aan leefstijl in jouw apotheek, bieden wij marketingmateriaal aan. Onze marketingbox bevat alles wat je nodig hebt om je diensten effectief te promoten, van aantrekkelijke social media posts tot opvallend marketing-materiaal. Hiermee kan je eenvoudig je doelgroep bereiken en je nieuwe diensten onder de aandacht brengen.

Stap 5

Yoboo freelance apotheker

Heb je te maken met personeelstekorten of voel je je niet comfortabel om dit zelf uit te rollen? Geen zorgen! Wij hebben freelancers in ons netwerk die je kunnen ondersteunen en helpen bij de implementatie.

FAQ's

Werken jullie met testings?

Yes, hier krijg je toegang tot na het Connect Programma. Dit is een stap dat zowel klanten als apothekers relevant vinden maar dit brengen we vandaag pas al je onboard bent.

Hoe wetenschappelijk onderbouwd is jullie aanpak?

Dit is voor ons zeer belangrijk. Wij werken samen met wereldwijde experts, coaches, artsen die ons van inzichten voorzien rond onze 6 pijlers en de 3 energiebronnen.. Dit zit voor een stuk mee verwerkt in het opleidingsportaal. Verde is is het vooral het belangrijkste dat je dit vooral op een juiste manier leert communiceren want vele klanten zijn niet wetenschappelijk geschoold. Verder hebben wij samengewerkt met de KUL om ons luik rond de wetenschap te valideren.

Hoe plan ik dit in de agenda van ons team?

Idealiter zal je een aantal vaste blokken van 2u in de apotheek agenda vastleggen. Hoeveel blokken is wel echt afhankelijk van apotheek tot apotheek…

We hebben zowel ervaring bij grote als kleine teams hoe dit moment. Dit wordt tijdens de laatste sessie van Connect Programma samen bekeken.

Wat kost dit voor een klant in de apotheek? Hoe lang duurt zo’n gesprek?

Een klant betaalt gemiddeld € 30 voor een 1-op-1 gesprek op afspraak. Dit gesprek duurt tussen de 20 à 30 minuten.

Tijdens het Connect Programma geven we jou de structuur om je hieraan te houden, want dit is belangrijk om het gesprek goed af te bakenen.

Ik denk niet dat mijn klanten hier open voor staan of hiervoor willen betalen.

U bent niet de enige apotheek die er zo over denkt. Dit ligt inderdaad buiten de comfortzone van apotheken. Onze ervaring bij andere apotheken leert ons dat het vooral een uitdaging (en durf) is voor apotheken om geld te vragen.

Een klant die voor advies komt, wil vooral goed en gericht geholpen worden, en als die gemotiveerd is, is hij/zij bereid daarvoor te betalen. Als een klant betaalt, is deze ook oprecht geïnteresseerd en wordt het veel relevanter voor jou om hier tijd in te investeren.

We geloven dat apothekers met een vijfjarige opleiding voldoende gekwalificeerd zijn en dat je na ons Connect Programma zeker klaar bent om hierover met meer zelfvertrouwen te communiceren.

Ik wil mijn team niet nog meer onder druk zetten

Vanuit onze ervaring geeft dit net meer zingeving aan apothekers maar indien je twijfelt kunnen we gerust eens een volledige dag inplannen om deze beleving concreter te maken.Verder leiden wij ook zelfstandige apothekers ook op die je voor meerdere dagen per maand kan inschakelen? Zou dit voor jou een verschil maken?

Toch nog vragen?

Neem contact op en we helpen je graag verder.

Aline staat voor je klaar!

Wil je meer weten over wat Yoboo kan betekenen voor jouw apotheek? Neem vrijblijvend contact op met Aline. Zij helpt je graag verder!

Bedankt!

We hebben jouw bericht goed ontvangen.
Aline neemt zo snel mogelijk contact met je op.
Oeps! We konden jouw bericht niet verzenden. Kijk na of alles correct werd ingevuld.