Onze yoboo apotheken

Een overzicht van de aangesloten leefstijl apotheken.

De apothekers die door yoboo zijn opgeleid, beschikken vandaag niet enkel diepgaande kennis van medicatie en gezondheidsgerelateerde onderwerpen, maar ze motiveren mensen om een energieke leefstijl te omarmen. Hun belangrijkste drijfveer is om een positieve impact op de samenleving te hebben.

Yoboo apotheek - Noorderlaan
Apotheek Noorderlaan

Noorderlaan 104

2030 Antwerpen

yoboo apotheek - Antverpia
Apotheek Antverpia

Statielei 22

2640 Mortsel

yoboo apotheek - Braeckevelt-Lafaut
Apotheek Braeckevelt-Lafaut

Torhoutse Steenweg 238

8200 Brugge

yoboo apotheek - De Schrijver
Apotheek De Schrijver

Dorp 24

2310 Rijkevorsel

yoboo apotheek - Dok Noord
Apotheek Dok Noord

Dok-Noord 7/Bus 8

9000 Gent

yoboo apotheek - Julie Borghijs
Apotheek Julie Borghijs

Laar 20

2630 Aartselaar

yoboo apotheek - Spoele
Apotheek Spoele

Spoele 1

9160 Lokeren

yoboo apotheek - Swijzen
Apotheek Swijzen

Ring 35

2200 Herentals

yoboo apotheek - Véronique Janssens
Apotheek Véronique Janssens

Marktplein 28

9520 Sint-Lievens-Houtem

yoboo apotheek - Vandebroek
Apotheek Vandebroek

Astridlaan 1

8310 Brugge

yoboo apotheek - l'Arbre Ballon
Pharmacie de l'Arbre Ballon

Av. de l'Arbre Ballon 115

1020 Bruxelles

yoboo apotheek - Dehaut
Pharmacie Dehaut

Grand'Place 27

7370 Dour

yoboo apotheek - Câbleries
Pharmacie des Câbleries

Rue d'Elouges 17

7370 Dour

Ben jij geintresseerd om als apotheek aan te sluiten bij yoboo?

yoboo gelooft in de ondersteunende & laagdrempelige rol van apothekers in onze maatschappij. Het geven van advies rond medicatie en producten staat centraal. Toch komt leefstijladvies en preventie nog beperkt en/of ongestructureerd aan bod. yoboo helpt gepassioneerde apothekers deze rol te versterken.

Veelgestelde vragen

Vind snel antwoorden op de meest gestelde vragen over yoboo en hoe we jou kunnen helpen op jouw wellbeing traject. Heb je nog meer vragen? Ons team staat klaar om je verder te helpen.

Ik wil mijn team niet nog meer onder druk zetten

Vanuit onze ervaring geeft dit net meer zingeving aan apothekers maar indien je twijfelt kunnen we gerust eens een volledige dag inplannen om deze beleving concreter te maken.Verder leiden wij ook zelfstandige apothekers ook op die je voor meerdere dagen per maand kan inschakelen? Zou dit voor jou een verschil maken?

Ik denk niet dat mijn klanten hier open voor staan of hiervoor willen betalen.

U bent niet de enige apotheek die er zo over denkt. Dit ligt inderdaad buiten de comfortzone van apotheken. Onze ervaring bij andere apotheken leert ons dat het vooral een uitdaging (en durf) is voor apotheken om geld te vragen.

Een klant die voor advies komt, wil vooral goed en gericht geholpen worden, en als die gemotiveerd is, is hij/zij bereid daarvoor te betalen. Als een klant betaalt, is deze ook oprecht geïnteresseerd en wordt het veel relevanter voor jou om hier tijd in te investeren.

We geloven dat apothekers met een vijfjarige opleiding voldoende gekwalificeerd zijn en dat je na ons Connect Programma zeker klaar bent om hierover met meer zelfvertrouwen te communiceren.

Wat kost dit voor een klant in de apotheek? Hoe lang duurt zo’n gesprek?

Een klant betaalt gemiddeld € 30 voor een 1-op-1 gesprek op afspraak. Dit gesprek duurt tussen de 20 à 30 minuten.

Tijdens het Connect Programma geven we jou de structuur om je hieraan te houden, want dit is belangrijk om het gesprek goed af te bakenen.

Hoe plan ik dit in de agenda van ons team?

Idealiter zal je een aantal vaste blokken van 2u in de apotheek agenda vastleggen. Hoeveel blokken is wel echt afhankelijk van apotheek tot apotheek…

We hebben zowel ervaring bij grote als kleine teams hoe dit moment. Dit wordt tijdens de laatste sessie van Connect Programma samen bekeken.

Hoe wetenschappelijk onderbouwd is jullie aanpak?

Dit is voor ons zeer belangrijk. Wij werken samen met wereldwijde experts, coaches, artsen die ons van inzichten voorzien rond onze 6 pijlers en de 3 energiebronnen.. Dit zit voor een stuk mee verwerkt in het opleidingsportaal. Verde is is het vooral het belangrijkste dat je dit vooral op een juiste manier leert communiceren want vele klanten zijn niet wetenschappelijk geschoold. Verder hebben wij samengewerkt met de KUL om ons luik rond de wetenschap te valideren.

Werken jullie met testings?

Yes, hier krijg je toegang tot na het Connect Programma. Dit is een stap dat zowel klanten als apothekers relevant vinden maar dit brengen we vandaag pas al je onboard bent.